UA-36062800-1

27 Ocak 2013 Pazar

Şenol Güneş'in İstifası Üzerine

            

            Şenol Güneş, karşılaşma sonrası Lig TV'ye yaptığı açıklamada "Taraftarımızdan özür diliyorum. Oyuncularıma da başarılar diliyorum. Ben şu andan itibaren de Trabzonspor'un daha iyi olacağını düşünüyorum. Takımın ne fiziksel ne teknik taktik olarak sorunu yok, sadece duygusal kırılmaları var. Bu da benim sorumluluğum. Dolayısıyla bu sorumluğu taşıyan biri olarak üzgün olmaktan başka şey söyleyemiyorum. Bir kan değişikliğinin yararlı olacağını düşünüyorum. Hem oyuncularımız, hem taraftarlarımız, hem yönetim Trabzonspor'u sahiplenerek, aynı kadro ile çok daha üst sıralarda yer alacağını düşünüyorum. Ben en doğrusunun benim ayrılmam olduğunu düşünüyorum" dedi.


              Trabzonspor Kulübü Başkanı Sadri Şener, yaptığı açıklamada, deplasmanda 3-1 kaybedilen, Sanica Boru Elazığspor maçı sonrasında istifa ettiğini açıklayan teknik direktör Şenol Güneş ile telefonla görüştüğünü belirterek, ''Maçın ardından beni arayarak istifasını söyledi. Kan değişikliği lazım dedi, ben de 'peki' dedim. Yapacak bir şey yok'' diye konuştu. 

              Konuşmalara baktığımızda istifa etmesi konusunda Sadri Şener ve Şenol Güneş'in       birlikte karar verdikleri açıkça görülüyor. Sadri Şener'in hoca adayı hatta bizzat hocası bellidir bence. Belki de Trabzonspor'un yeni hocası, daha önce ayrıldığı kulübe, Giray Bulak'ın ayrılmasıyla dönen Ünal Karaman olacaktır.. Belki de alttan alttan yolu yapılan Tolunay Kafkas gelir. Sahadaki Tolunay Kafkas çirkef, tekmeci ve gereksiz kavga çıkaran bir futbolcuydu,ancak futbolculuk sonrası halleriyle saygın bir insan.

              ''Güneş'in istifası fazla yıpranmaması açısından önemliydi'' diyen Şener, ''Hayırlısı olsun. Koca kulüp, çözümü bulunur'' ifadesini kullandı.

              Sadri Şener, Güneş'in istifasını kabul edip etmediklerinin sorulması üzerine istifanın tek taraflı bir karar olduğunu ifade ederek, kafasına göre Aykut Kocaman'a laf çarpmayı da ihmal etmemiş. Şaşırdık mı elbette şaşırmadık! Hocası öldüğünde bile gündemi Fenerbahçe'ye döndürme çabası bariz acz ilanı gibi.'' Bu kulübü ben yönetemiyorum, transferi beceremiyoruz, oyuncuları Trabzon'da tutamıyoruz. Az daha kazanıyordum şampiyonluğu ınga ınga banane banane'' diyerek şehrini taraftarını uzun zamandır oyalayan, belli bir kariyeri olup, Trabzon'da çok sevilen Şenol Güneş'in kalkanının arkasına artık saklanamayacağını anlayan, yeni bir gündeme ihtiyacı olduğunu çözen adamın tavrı olur bu olsa olsa!

             Yarın kar yağışı olması bekleniyor, Trabzon'da yağar da Kadıköy'de yağmazsa bunu da Fenerbahçe'ye bağlarlar. Kafa zekadan, vizyondan her türlü yoksun yani!

             Şenol Güneş'e gelirsek; Şenol Güneş milli takım hocaları performansları açısından değerlendirilse , belki de en başarılı teknik direktördür. Ancak kulüp performansı için aynı şeyi söyleyemem.

             Yıllardır Trabzonspor'a gelip başarılı olmuş yabancı sayısı inanılmaz az mesela! Sol beke sayamadığım kadar yabancı futbolcu aldılar, hepsini kısa süre sonra göndermeye kalktılar mesela. Bu futbolcuların pek çoğu ülke milli takımlarında forma giyen futbolculardı. Yani hepsinin birden kötü oyuncu olması mümkün değil! Bu anlamda forvet mezarlığı gibi olduğu da açık.. Yabancılara davranış biçimlerinde, hemen hepsinin rahatsız olduğu birşey olduğuna eminim..

Glowacki

             Yattara,Glowacki, Marek Cech, Alanzinho, Rigobert Song gibi; zaman zaman beğenilen oyuncuların performansları da devamlı olamadı, geriye sardılar kısa sürede.

             Marek Sapara, Vittek, Jorge Henrique,  Adrian,Jaja gibileri de ya oynatmadı, ya da performanslarını devamlı kılamadı. Bu saydıklarımın hepsi belli bir kalitenin üzerinde oyuncular. Bir de unutulmaması gereken Szymkowiak olayı vardı tabii..

             Türk oyunculara bakarsak Olcan mesela ilk geldiği dönem oynadığı futbolla, 'İstanbul kulüpleri neden almadı?' sorusunu sorduruyorken,  bugün Olcan'a ne oldu deniyor. Volkan Şen hatta bu sezon transfer ettikleri Soner ve Yasin bile geldikleri zamanki futbollarının gerisinde değiller mi?

Jaja
             Düşen performanslar dışında taktiksel anlamda değerlendirsek, şampiyonluğu kovaladığı 2010-2011 sezonunda bile, muazzam kadrosuyla , tek oyun planı Burak'ı defans arkasına koşturmaktı. Şimdi ise yeni aldıkları Marc Janko'yu neden aldıkları anlaşılamadı. Oyunları aldıkları forvetle taban tabana zıt neredeyse..

             Kişisel olarak da sevmiyorum Şenol Güneş'i.. Basın toplantılarında düzenli olarak ne dediği tam belli olmayacak şekilde konuşuyor. 3 Temmuz sürecinden sonra o da , yönetimi gibi bedava kupa peşine düşüp, nefret körükleyen açıklamalar yaptı sürekli..

             Bir de bunun üzerine bu adam kendisi değilmiş gibi, sürekli futbol arenasındaki düzgün adam rollerine bürünmesi de apayrı saçmalık.. Salt konuşurken ağzından tükürükler saçmaması, bazı insanlar için; medeniyet ve duruş manasına geliyorsa da, bana yetmiyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder